Sınıflar ve Nesnelerin Temelleri
PHP'de sınıflar ve nesneler, nesne yönelimli programlamanın (OOP) temel yapı taşlarından biridir. Sınıflar, ilgili özelliklerin ve işlevlerin bir araya getirildiği bir yapıdır. Bu özellikler ve işlevler, nesnelerin kullanımına hazır hale getirilir. Nesneler, sınıftan türetilen örneklere verilen addır ve sınıfın özelliklerini ve işlevlerini taşırlar.
Bir sınıfın tanımlanması "class" anahtar kelimesiyle yapılır ve sınıfın adıyla birlikte süslü parantezler içinde özellikler ve işlevler belirtilir. Aşağıdaki örnek, "Person" adlı bir sınıfın tanımlanmasını gösterir:
Bu sınıf, "name" ve "age" adlı iki özelliğe ve "introduce" adlı bir işleve sahiptir. "__construct" adlı özel bir işlev, sınıfın örneklerinin oluşturulması sırasında otomatik olarak çağrılır ve sınıfın özelliklerine başlangıç değerleri atanır.
Bir sınıfın örneği, "new" anahtar kelimesiyle oluşturulur. Aşağıdaki örnek, "Person" sınıfından bir nesne oluşturur ve "introduce" işlevini çağırır:
Bu örnekte, "Person" sınıfından bir nesne oluşturulur ve "John" adı ve "30" yaşındaki bir kişi için özellikler belirlenir. Sonra "introduce" işlevi çağrılır ve kişinin adı ve yaşı ekrana yazdırılır.
Sınıflar ve nesneler, kodun daha organize ve yeniden kullanılabilir olmasını sağlar. Sınıfların özellikleri, nesnelerin farklı durumlarda farklı değerler taşımasına izin verir. Nesneler, birbirinden bağımsız şekilde kullanılabilir ve aynı sınıftan farklı nesneler oluşturulabilir.
Bununla birlikte, sınıfların daha gelişmiş özellikleri, örneğin kalıtım, arayüzler ve soyutlama gibi konuları da içerir. Bu özelliklerin kullanımı, daha karmaşık bir nesne yönelimli programlama yapısını sağlar
Last updated
Was this helpful?